University Post
University of Copenhagen
Independent of management

Politics

Copenhagen's ten tour card for buses, S-trains to stay one more year

Problems with a much-criticised electronic replacement has forced authorities to change policy. The lifetime of Copenhagen's iconic cardboard ´klippekort´ for buses and S-trains has been extended

The use of Copenhagen’s classical ten-tour clip card will be extended for one year, reports TV2news.dk.

The new electronic travel card, the so-called rejsekort had been lined up to replace it 1 July, but now transport companies, Movia, Metroselskabet and DSB have agreed to extend the ten-tour card (titurs-klippekort’s) lifetime.

The replacement has been accused by passengers and critics of being more expensive, and harder to use.

universitypost@adm.ku.dk

Like us on Facebook for features, guides and tips on upcoming events. Follow us on Twitter for links to other Copenhagen academia news stories. Sign up for the University Post weekly newsletter here.

Latest